Home
Contact
Sitemap

Natourweekend 27/29 april bij Ostana in Enschede ,

Na drie uur rijden, werden we vriendelijk en behulpzaam ontvangen door kampmeester Piet . Ostana heeft een mooi terrein met ruime plaatsen .Het sanitair is prima en de Keet is gezellig . s Avonds werd daar wat afgepraat en natuurlijk gekeezd .
27 April , koningsdag , besloten we naar Haaksbergen te gaan. Daar was de Moskee te bezichtigen . Er was ook een turkse markt met proeverijen .
In de moskee kregen we een interessante rondleiding  .De Moskee is prachtig en de hapjes waren bijzonder lekker ,o.a. couscous ,gevulde vijgen , kroketten van pittige couscous ,gevulde druivenblaadjes enz. Er was ook een kinderfeest met opgeblazen grote dieren om op te springen . Dat zagen we niet zo zitten .
Om 4 uur zaten we weer gezellig in de kring voor de opening van het weekend , een hapje en een drankje en het programma.
De volgende dag maakten we een fietstocht ,30 km ,over smalle bospaadjes en soms gewone weggetjes .
We stopten bij de  Forelderij .Je kunt daar forellen vissen. Er was een viswedstrijd aan de gang .Er waren maar een paar forellen te water gelaten. Een visser vertelde ons daar van alles over . De forellen worden daar niet gekweekt ,maar ingevoerd uit Denemarken .Dus een forel kun je beter bij de visboer kopen .Dat is goedkoper .Want om te kunnen vissen moet je flink betalen. Thuis gekomen gingen we barbecuen . Daarna kwam de sauna of Keez aan de beurt .
Zondag 29 april fietsten we naar Landgasthof Haarmühle .Daar zijn een watermolen uit 1619 en een restaurant , waar lekkere hapjes te bestellen zijn. Voor het vertrek moesten we even wachten tot de regen buien er geen zin meer in hadden. Bij de molen zaten we weer lekker in de zon .Alleen de bestellingen raakten een beetje in de war. Hans vond zijn appeltaart zuur. Later bleek dat hij de bessentaart van iemand anders had opgegeten en die kreeg eerst maar niets .
Weer op de camping maakten we een kring voor de sluiting. Dank je wel allemaal. We hebben er samen weer een feestje van gemaakt.!
                                                                                                             Thea

De watermolen bij Landgasthof Haarmühle

Dit stukje heeft in de Kleroet, het clubblad van Ostana gestaan,
goede reclame voor Natour !!

Weekend bij Ostana

In het weekend van 27 tot en met 29 april had naturistenorganisatie Natour een fantastisch weekend bij Ostana.

Natour is een club van ongeveer van 30, die lid zijn van verschillende naturistenverenigingen in het land.
Vier keer per jaar gaan ze een weekend op pad met tent, camper of caravan naar verschillende naturistencampings in Nederland.
“Het was een fantastisch weekend”, vertelt Hans Houterman, voorzitter van Natour. “We gaan elke keer naar een andere windstreek in Nederland en deze keer konden we terecht bij Ostana.
Elke keer organiseert een equipe het programma en hoewel het weer niet het hele weekend top was, hebben we toch van alles kunnen doen.

Na een welkom op vrijdagmiddag en een happy hour, konden we na het avondeten terecht in De Keet voor een gezellige avond.

Op zaterdag hebben we een fietstocht gemaakt en een rondleiding gekregen bij de forellenkwekerij.

’s Avonds hebben we gezamenlijk gebarbecued en een spelletjes gedaan.

Op zondag hebben we de Haarmühle bezocht en daar gezellig gezeten. Het “officiële” programma werd afgesloten met pannenkoeken, maar er waren verschillende leden, die nog een paar dagen bij Ostana zijn gebleven.”
Inmiddels maakt Natour zich weer op voor het volgende kampeerweekend. Dat zal half juni zijn. Dan is de Peelrand aan de beurt.

Begin augustus gaat de club aan het Dwingelerveld en in september naar Starnmeer in Noord Holland. Als leden van Ostana belangstelling hebben, dan kunnen ze zich bij Natour aansluiten.

Je kunt via de site van Natour (www.natour.nl) een mailtje sturen en dan kan je, ter kennismaking, het eerste weekend, helemaal gratis mee. Daarna bedraagt de contributie € 10 per jaar plus de kampeerkosten van de weekends.

Hans Houterman: “Het was fijn dat Ostana zo met ons meedacht. We konden gezellig bij elkaar staan en als er een vraagje was, werd dat snel opgelost.

En het is een leuke vereniging, waar we ons prima thuis voelden.”